mandag den 1. august 2011

Kindle Review II

Som jeg skrev i et tidligere indlæg havde min Kindle stadig strandtesten til gode, og der er ingen tvivl om, at Kindlen er bestået. Jeg har ikke noget endegyldigt bevis, men det forekommer mig, at jeg på denne sommerferie har læst flere bøger end jeg plejer - fordi det på en eller anden måde var nemmere.

Strand essentials: vand, kaffe, solcreme og Kindle

Glæden ved Kindlen er ikke WOW! kan den også dét-agtig men mere af den slags der kryber ind på en og gør det fuldstændig umuligt at gå tilbage til den oldschool måde at agere på. Som når man er vænnet til på en brøkdel af et sekund at kunne søge et musiknummer frem i iTunes og og det pludselig virker frygteligt besværligt at skulle rode gennem en hel CD samling for at 1. finde den rigtige CD og derefter 2. finde det rigtige nummer og til slut 3. håbe, at en eller anden tåbe ikke har fjernet CD'en fra coveret.

Efter at have læst et par bøger på Kindlen virker det pludselig meget bøvlet, at man ikke kan søge i en almindelig bog. Det er lidt irriterende, at der ikke er en automatisk ordbog i bogen, og en almindelig bog er jo også ualmindelig tung og klodset. Det virker på en eller anden måde også ulogisk, at man i den fysiske verden ikke umiddelbart og i løbet af få sekunder at kunne få fingre i en bestemt ny bog. Man er nødt til at bevæge sig ned til en boghandel eller bestille den på nettet og vente en evighed før den når frem.

Jeg troede egentlig, jeg ville have haft et mere sentimentalt forhold til almindelige bøger, men ligesom iPod'en helt usentimentalt og uden betænkningstid fik lov til at overtage CD-samlingens plads, således vil Kindlen nok også gøre det med bøgerne.