mandag den 22. august 2011

Drop Box

Jeg har tidligere skrevet lidt om cloud computing men selvom man ikke gider bruges Apples model og ikke er en virksomhed er der stadig mange muligheder for at udnytte cloud computing.

En af de meget populære løsninger er Drop Box som er ganske gratis og som giver adgang til dokumenter og filer fra computer, telefon osv. Man kan også sige, at det er den eksterne hard disk du aldrig ser, fordi den ligger oppe i en sky men til gengæld kan du altid få fat i indholdet fra den.



Man bestemmer sådan set selv hvor meget man vil lægge op i skyen. De først 2 GB er gratis men derefter betaler man for det man har liggende.

Jeg har lige været til bryllup hvor vi gerne ville give bruden en bog med billeder fra hendes polterabend. En af de andre tilbød at sammensætte bogen med alle de billeder vi hver især havde taget. Den slags er Drop Box ideelt til


2 kommentarer:

  1. Dropbox er herre smart. Har selv brugt det i 2 års tid, og det bliver efterhånden uundværligt. Brugte det fx. da jeg skrev bachelor projekt med min med-studerende, hvor vi havde mulighed for at lave back-up af vores sager, begge få adgang til alle filer, samt begge mulighed for at arbejde i samme dokumenter.

    Bottom line - hvis du ikke har det, så få det nu!

    SvarSlet
  2. Ja det ER ret smart. Og der er åbenbart flere end jeg lige var klar over der bruger det

    SvarSlet