onsdag den 24. august 2011

Geek Girl som kunsthandler

Der bliver godtnok fremstillet noget håndarbejde ude i det ganske, danske blogland! Og fine ting ser det ud til. Der er ting der bliver syet og broderet og strikket og hæklet og patchworket og knyttet og limet og flettet.

Nu er der så også lavet et site, hvor man kan sælge sine egne hjemmegjorte ting og købe hjemmelavede ting fra andre. I hndarbejdsafdelingen har jeg personligt været stærkt tiltrukket af at kaste mig over noget patchwork (tror det der med at skabe flotte mønstre af geometriske figurer tiltaler mig) men det blev aldrig til noget. Til gengæld ligger jeg inde med ret mange oliemalerier jeg malede i mine lidt yngre dage. Dem jeg tror jeg, jeg smider på Selfmade

Indtil 1. december er det gratis at købe og sælge på Selfmade.

Man kan sige, at i en verden, hvor industrialiseringen og produktionen i 3. verdenslande betyder, at tøj og nips næsten ingenting koster, så bliver det pludselig værdifuldt når noget er unikt og håndlavet og der langt nogle ekstremt dyre 1. verdenslandsindbyggertimer i det.

4 kommentarer:

  1. Minder lidt om etsy.com. Bliver det bare halvt så stort tror jeg man kan gøre mange fund :)

    SvarSlet
  2. Hjemmesiden Amio.dk er lidt det samme. Har købt nogle rigtig fede ting derinde, og den kan varmt anbefales...

    SvarSlet
  3. Lader til, at der måske lige skal laves en opdatering af indlægget (eller måske et nyt indlæg) med de to sites I nævner

    SvarSlet
  4. Har lige tjekket de to sites ud og det er da helt vildt som alle 3 sites ligner hinanden! Gad vide, om det i virkeligheden er de samme der står bag?

    SvarSlet