torsdag den 25. august 2011

Opsætning af email konti på telefon

DA jeg flyttede hjemmefra arvede jeg fra mine forældre et gammelt komfur der havde stået oppe i sommerhuset i 25 år (det var ældre end mig). Det virkede helt fint til jeg flyttede til næste lejlighed 6 år senere. Her fik jeg fingrene i et spritnyt komfur. Gad jeg læse brugsanvisningen? Nej, vel! Hvis man er bare en lille smule ferm i et køkken kan man godt finde ud af at bruge et komfur.

Og hvor meget er der lige sket med komfurer i løbet af de sidste 30 år? tænkte jeg. Nok egentlig ikke så meget, men nok til, at jeg i halvandet år opererede med nogle meget små kogeplader fordi jeg ikke var klar over, at man med et klik kunne få dem til at blive større.

En dag jeg havde gæster viste en af dem mig hvordan mit komfur blev meget mere anvendeligt. Nogenlunde lige så fjollet følte jeg mig i dag da det gik op for mig, at jeg på min iPhone faktisk kan lave en samlet indbakke, hvor jeg samler samtlige af mine email konti - og ikke kun den arbejdsmailskonto der er sat op for mig.

Det er faktisk virkelig smart og meget nemt at gøre. Og hvis der er andre end mig der ikke lige havde fattet det med multible email konti på iPhone er her en guide:

Gå ind i "Indstillinger"

Gå ind i "E-post, kontakter, kalendere"

Klik på "Tilføj konto" 
Vælg den email udbyder du bruger 

Indtast mailkonto oplysninger
Klik på "Arkiver" 

Og så er det sådan set det. Det eneste der nu kræves af en er, at man skal vælge hvilke indbakker man vil se på. Det er faktisk ikke særlig svært og man kan undre sig over, at jeg først finder ud af det nu.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar