torsdag den 4. august 2011

Guerilla Guiding Copenhagen

Guerilla Guiding Copenhagen på Facebook opfordrer folk til - helt spontant og uden bagtanker - at hjælpe turister i København der ser ud til at have brug for hjælp. Derefter fortæller man turisterne om Guerilla Guiding, tager et foto af dem og uploader det på Guerilla Guidings Facebook side












Folkene bag konceptet begrunder det selv med, at danskere ude i verden uheldigvis er blevet kendt som lukkede og uvenlige, og det vil de gerne modarbejde. Det er jeg egentlig ikke enig i. Jeg synes generelt, at folk i andre lande er uretfærdigt positivt indstillet overfor danskere, men jeg synes til gengæld at danskere ret ofte ER (modsat hvad udlændinge forventer) ret lukkede og uvenlige.

På den anden side tror jeg bare, at danskere skal have et lille vink med en vognstang og så kan de sagtens være søde og hjælpsomme overfor udenlandske turister, og jeg synes, at Guerilla Guiding Copenhagen er et helt super initiativ i den retning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar