onsdag den 24. august 2011

Layar app

Jeg har før skrevet om det der augmented reality som jeg syntes var dødsmart, men det var som om det gik lidt i sig selv igen. Muligvis fordi de augmented reality apps jeg havde downloaded primært kunne bruges, hvis man var opdagelsesrejsende eller landmåler. Og bortset fra en på en enkelt skitur har jeg ikke haft så akut brug for den slags.

Men der er jo heldigvis andre end opdagelsesrejsende og landmålere der finder på augmented reality apps. Feks Layar der findes både til iPhone og Android og som er gratis.



Det smarte ved Layer i forhold til de andre augmentet reality apps jeg har prøvet er, at man selv kan vælge hvilke "lag" man lægger ned over sit udsyn (af mangel på bedre beskrivelse). Og selvom jeg måske personligt ikke finder det supernødvendigt at vide, hvor den nærmeste legeplads ligger, så kan det være meget vigtigt for andre. Til gengæld synes jeg det er meget rart at kunne lægge et "Smiley" lag ned over mit udsyn, så jeg kan se, hvilke Smileys de restauranter og caféer jeg kommer forbi har

Men Smiley og legeplads lagene er langt fra de eneste man kan lægge på. Der er også eksempelvis
  • Offentlig transport
  • Ejendomspriser
  • Copenhagen Layar (der måler forureningen i området)
  • streetARt
  • Kultunaut
  • Billetlugen
  • Tweeps Around (der viser seneste tweets fra folk i nærheden)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar