mandag den 19. september 2011

Forbedret falden i søvn

Generelt synes jeg nu ikke det er det store problem at falde i søvn (hjælper at gå sent i seng i forhold til hvornår man står op om morgenen) men det hænder da, at det kan være lidt svært. Der er dog ingen tvivl om, at der er forskel på lyde og hvor hyggelige og rare de er at falde i søvn til.

App'en White Noise Lite har 10 forskellige typer lyde man kan falde i søvn til. (App'en er gratis og findes til Apple her og Android her)



Jeg vil tro, at det er meget forskelligt, hvad man vil synes er trygt og rart at falde i søvn til. Personligt synes jeg, at regn-lyden og tordenvejrslyden er behagelige på en ikke-distraherende måde. Den lyd der hedder Grandfather Clock minder mig om hyggelige aftener, hvor min søster og jeg blev passet hos vores mormor og først var i karbad til vi var ved at gå i opløsning og derefter spiste amerikaner-is foran fjernsynet (der var skruet virkelig meget op for lyden, fordi mormor ikke hørte så godt), hvor der i min erindring ALTID var Melodi Grand Prix. Trods gode minder om Grandfather Clock tror jeg dog, den er for distraherende at falde i søvn til for mig.

Man indstiller selv, hvor længe man vil høre falde i søvn lyde (og kan mixe de 10 forskellige lyde som man lyster). Der er også et vækkeur i app'en som man kan kombinere med den musik man evt har liggende på sin telefon, så man feks kan vågne til Moves Like Jagger, eller hvad man nu har lyst til.

1 kommentar:

  1. Det var hyggeligt, synes jeg! Rart med en personlig vinkel også.
    App'en skal hentes, tak for anbefaling!

    SvarSlet