mandag den 12. september 2011

Pause boogie

Vi holdt polterabend for min søster i lørdags (hvis du i lørdags så 8 damer iført overskæg og alpehue på tandemcykler så var det os*) og på et tidspunkt fortalte min søsters veninde, at hun får hold i nakken af at sidde foran sin computer på arbejdet. Det har ikke været noget problem mens hun har været på barsel, men tilbage på arbejdet vendte hold i nakken også tilbage. Hun har nogle øvelser hun laver, men når hun har travlt glemmer hun det.

Det er nok sådan noget de har tænkt over i Gigtforeningen da de lavede deres Pause Boogie app. I hvert fald kan man sætte app'en op så man bliver mindet om at lave sine pause boogie øvelser. Man kan også sammensætte sit eget program, hvis man har særlige problemområder (som feks nakken). Øvelserne bliver demonstreret, så man ikke er i tvivl om, hvordan man skal gøre dem.







Jeg har naturligvis hørt om gigt og kendt folk der var plaget af gigt men jeg har aldrig været klar over, hvordan man undgik det. Derfor synes jeg det er rart, at man her får noget helt konkret som på lang sigt modvirker gigt. Jeg tænker dog, at man måske lige skal advare sine kollegaer om, hvad man har gang i før man begynder på nogle af de mere helkropsagtige øvelser

App'en er gratis og findes til Apple her og Android her

*Jeg havde lidt drømt om, at man kunne få sådan en 15-personers tandem som i de gode gamle Jolly Cola reklamer, men det var desværre ikke muligt så det blev 4 almindelige tandemmer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar