torsdag den 22. september 2011

Daily Burn - del II

Jeg ved ikke, hvordan andre har det, men jeg vil næsten hellere have en finger i øjet end at bade og omklæde i et omklædningsrum efter træning. Jeg hader simpelthen det der med, at man er lidt varm (og svedig) efter træning og så bader man og skal derefter på en eller anden måde blive tør selvom man aldrig er blevet ordentlig afkølet efter træning og der er dødvarmt og fugtigt i omklædningsrummet. (Nu skal det her ikke opfattes som at jeg er klam og ikke bader efter træning. Jeg foretrækker bare at tage noget blødt tøj på, komme udenfor i den friske, kølige luft og så bade derhjemme)

Anyways, jeg har rodet lidt mere rundt med den der Daily Burn app (og moderhjemmesiden som man faktisk godt kan bruge uden app'en) og jeg tror godt det kunne gå hen og blive til kærlighed mellem os to. Den giver mulighed for at tracke sin vægt (og se fine grafer af det - like!), hvilket er noget jeg gør allerede (dog på et gnidret stykke papir)

Men ikke nok med det! Man kan også tracke sin work out og så udregner den, hvor mange kalorier man har forbrændt (baseret på ens højde, vægt, køn og alder). Og der ligger altså virkelig, virkelig mange forskellige typer workout som man kan vælge imellem! Desuden kan den komme med forslag til en træningsplan (baseret på ens højde, vægt, køn og alder + hvilken type arbejde man har). Smart

Hvis man har behov for hjælp til sit fødeindtag hjælper Daily Burn også på det.

Jeg synes generelt både app og hjemmeside kommer supermeget rundt i alt, hvad man har behov for, når man gerne vil tabe sig og træne og kunne følge med i det. (Og et eller andet sted tænker jeg, at app + hjemmeside simpelthen må være alle anorektikeres yndlingsværktøjer) 

Screen dumps i dette indlæg kommer fra Daily Burn hjemmesiden men indholdet på app'en er meget det samme og ser næsten lige sådan ud

2 kommentarer:

  1. Hvad er dommen så nu et par måneder efter? Er det holbart i længden?

    SvarSlet
  2. Teknikken er der absolut ikke noget i vejen med. På det seneste har der dog været lidt udfordringer mht at få mennesket til at fare rundt og dyrke motion og spise sundt (og så var motivationen ikke så stor for at registrere og tracke det på teknikken). Men Daily Burn bliver helt sikkert en vigtig ingrediens i nytårsfortsæt for 2012

    SvarSlet