fredag den 17. juni 2011

Maskine-håndskrivning

Er du træt af Times New Roman? Ved at brække dig over Arial? Orker bare ikke mere Courir? Og synes bare generelt det er alt for belastende at al korrespondance man modtager er i nogenlunde samme skrifttype (og man aldrig nogen sinde mere skal spekulere over hvad dén krussedulle egentlig betyder*)

Så er alle sorger ovre nu! I hvert fald hvis du kan overtale alle dine pennevenner til at bruge Pilot Handwriting.

Pilot har lavet et site, hvor man kan uploade sin personlige håndskrift og bruge den som sin egen digitale font. Det kræver lige et lille stykke arbejde først i form af print af bogstavsark.
Bogstavsarket bruges til at identificere, hvad ens krusseduller egentlig virkelig betyder i bogstaver. Når man møjsommeligt og med sin pæneste håndskrift har skrevet alle bogstaver i alfabetet på bogstavsarket, skal det ind i computeren. Man kan scanne det, fotografere med web cam eller mobil kamera og uploade filen til programmet. Og så kan man sådan set bare begynde at skrive derudaf.

Jeg synes, det lyder rigtig fint og sjovt, men jeg tænker også, at det i hvert fald for mit vedkommende er nogle år siden jeg havde skønskrift i folkeskolen og min skrift er nok ikke blevet pænere siden. På den anden side handler det her jo ikke om at skrive mails der er hverken pæne eller læselige, men snarere om at sætte sit eget personlige præg på dem.

*Det der med ord og sætninger der ikke giver mening har autocorrect på mobilen jo overtaget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar