torsdag den 10. november 2011

Julefrokost hjælp

Lige nu har jeg to aftaler (hvis man ser bort fra de obligatoriske d. 24 og 25 med mine forældre) i december. Det er ikke så meget, men jeg tænker det er stilheden før stormen (det håber jeg lidt. Ellers er folk godt nok faldet af på julefrokostfronten i år)

Hvor om alting er*, så findes der heldigvis nogle redskaber online til at hjælpe en med at jonglere datoer og julefrokoster og juleklip og julebagning og hvad man ellers finder på der i december. Jeg har skrevet om det før, men kan mærke, at jeg selv er blevet en frygtelig aktiv bruger af Doodle på det sidste og så kunne det jo være, der var andre der havde samme behov.





Det her Doodle er såre simpelt. Man går til Doodle.com og klikker at man gerne vil oprette en begivenhed. Herefter kan man navngive begivenheden og beskrive den men det er egentlig ikke så vigtigt (og det er egentlig rimelig selvforklarende på Doodle). Det vigtige er at klikke de datoer og skrive de tidspunkter der er i spil for at mødes. Derefter oprettes begivenheden og så kan man sende et link til begivenheden ud til alle der skal deltage fra ens almindelige mailbox.

Deltagerne skal så klikke på linket når de modtager det, skrive deres navn ud for de foreslåede datoer og sætte flueben i datoen hvis det passer dem.

Når alle har svaret kan man helt demokratisk beslutte hvilken dag man skal holde julefrokost eller juleklip eller julebagning eller hvad man nu kan finde på der i december.

*"Hvor om alting er" er i øvrigt min folkeskoleengelsklærer, Sandvads, oversættelse af "However". Hvis jeg ikke var blevet introduceret til hvor om alting er i engelsk havde jeg måske aldrig lært udtrykket at kende og mange gange når jeg bruger det tænker jeg på Sandvad og However. Hvor om alting er så var dette et sidespor.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar