torsdag den 6. oktober 2011

RIP Steve

Jeg ved godt, at jeg ind i mellem giver Apple nogle lidt hårde ord med på vejen, men det er fordi jeg synes der ude i verden findes et par mennesker der er helt ukritiske overfor Apple. Når det er sagt har jeg godt nok også haft min del af lykkelige øjeblikke med Apple-produkter.

Et af mine første Apple produkter var en iPod Mini. Min søster og jeg var i NYC i 2005, hvor vi fik at vide, at for at være rigtig new yorker skulle man have en iPod og sidde med de hvide høretelefoner i subway'en. KLART at vi da så skulle have sådan en!

Tilbage i Danmark blev jeg faktisk lidt overrasket over, hvor glad man kunne være for sådan en fætter. Jeg har altid været den irriterende type de altid lige havde et optagebånd eller nogle CD'er med. Og nu kunne man jo nærmest have al sin musik (eller i hvert fald ret meget musik) med sig rundt omkring - omend iPod'en godt nok fik sig nogle cykelskader fordi den godt nok var lille og fiks i forhold til, hvad man var vant til den gang men alligevel var lidt uhandy (om sommeren når jeg cyklede uden overtøj og ikke nødvendigvis havde lommer i tøjet proppede jeg iPod'en i bh'en) og kunne hoppe op af lommer.

To år senere var jeg i NYC igen - denne gang med 3 veninder, og der blev shoppet igennem på tøj- og skofronten. Bortset fra, at jeg købte en iPod Touch i stedet for sko. For mit vedkommende trumfede teknik simpelthen sko. Jeg ville selvfølgelig rigtig gerne have haft en iPhone men var bange for, at jeg ikke kunne få den jailbreaket og derfor bare ville komme til at have en ret så dyr iPod Touch.

Men der var godt nok også noget blæreværdi bare i at have en iPod Touch! På det tidspunkt fløj jeg en del, og min iPod fik virkelig mange lange blikke, og jeg fik mange interesserede spørgsmål til, hvad det var for en tingest. Det var bare så vildt og så fedt med den touch skærm! (og nu er det nærmest noget man tager for givet)
Nu synes jeg nærmest, at husstanden er helt sovset ind i Apple produkter. Ud over iPods har vi også alt muligt andet, og der er da ingen tvivl om, at vores liv er blevet nemmere med Apple. Så tak for alt og Rest in Peace, Steve.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar