onsdag den 26. oktober 2011

Gamlinger og smartphones

Min far har snakket om at få en iPad for det er der nogle af hans venner der har (måske ryger man tilbage i "alle de andre må..." og "alle de andre har..." når man bliver pensionist?) og han synes det ville være smart at kunne læse mails og den slags på farten. Min kærestes mor har faktisk også en iPad som hun er rigtig glad for (hvis der er noget, der kan få pensionister til at være helt stille og koncentrerede så er det at spille Slice it på iPad!)


Men nu med hensyn til min far! Jeg synes jo, at han burde have sig en smartphone med en stor skærm i stedet for den der iPad når det nu er fordi han gerne vil have den med alle steder. Han har tidligere haft en Nokia communicator, så det er ikke fordi han er helt tabt bag den tekniske vogn.

MEN! Det er jo primært min mor der er mobilhajen hjemme hos mine forældre. Det er hende der sms'er nærmest som en teenager og hende der ringer mest.

Spørgsmålet er så, om de som enhed er klar til en smartphone eller om de bare ville blive trætte af den/overhovedet ikke ville bruge den? Jeg har nemlig mulighed for at købe en iPhone eller en Samsung Galaxy S 2 relativt billigt og synes det ville være en smart genvej for gamlingerne ind i den nye teknologiske tidsalder, men jeg ved ikke helt, om de er klar.

PS Mine forældre er ikke så gamle som dem på billedet

4 kommentarer:

  1. Jeg tror ret hurtigt de vil finde ud af den fordi det jo er mere intuitivt at bruge i hvert fald iPhonen.

    SvarSlet
  2. Selv min mutti, som ikke er såå god til det med it og nye ting har en smartphone.
    Jeg satte den op og endnu er den lidt farlig, men hun kan da finde ud af det, selvom selv en alm 'gammeldags' mobil gav hende ca lige så mange problemer. Hun er ikke bange, bare svært ved det med nye input (skade).

    Så tror ikke dine får problemer.... Ellers må du jo lige hjælpe dem lidt i starten. Hop ud i det :D

    SvarSlet
  3. Jeg gik så vidt som til at spørge min mor om det. Hun mener godt hun kan styre en smartphone. Så det er vel bare at give hende en telefon og et ordentligt abonnement og sætte hende lidt ind i det.

    SvarSlet