torsdag den 20. oktober 2011

Musikinstrument tuner

Jeg havde i mine glade teenage-år en idé om, at jeg skulle være virkelig god til at spille guitar. Være hende (OK som regel var det en ham, men nu skulle det altså være en hende) der sad med guitaren ved bålet og spillede for mens alle skrålede med. Så jeg startede på Ungdomsskolen med guitar og det hele



Uheldigvis forholdt det sig sådan, at jeg ikke syntes det var specielt sjovt at øve guitar akkorder. Desuden havde også de ulemper (nogen ville kalde det dårlige undskyldninger), at jeg 1. Har ret korte fingre 2. Har ret kort tålmodighed, så hvis jeg ikke nærmest kan få noget rigtig musik ud af instrumentet med det samme, gider jeg ikke og 3. Min guitar var en min far havde købt billigt til noget brandudsalg. Det der brand havde skadet guitaren en lille smule (måske årsagen til, at den var så billig), så den kunne aldrig stemmes til helt at kunne stemme



Men hvis jeg nu havde haft en guitar stemme app, kan det være tingene havde set helt anderledes ud (jeg tvivler dog). Sådan en findes faktisk her til iPhone og her til Android

Hvis man nu synes, at guitarer er sygt for kiksede mens bas bare er the shizzle så kan man hente denne app til iPhone og denne til Android

Og man KAN da ikke sige guitar og bas uden at sige ukulele! (Kan man ikke?) Så der findes naturligvis også en ukulele stemme app her til iPhone og til Android her

Alle apps er gratis

Ingen kommentarer:

Send en kommentar