onsdag den 22. februar 2012

Følg med i din glæde

På en eller anden måde lyder det mere mundret at sige Track your happiness end følg med i din glæde, men det skal nu ikke forhindre en i at gøre det også selvom man primært taler dansk.

Track your happiness sitet er i virkeligheden et statistiksted over ens glæde (eller mangel på glæde) og det kan hjælpe med at identificere hvordan omgivelser, opgaver og livsstilsting påvirker ens glæde og hvad der virker bedst.

Det fungerer sådan, at man nogle gange om dagen (man sætter selv sitet op til hvor mange gange) modtager en mail med en række spørgsmål der skal besvares omkring hvad man laver og hvor glad man er. Alle ens input kan Track your hapiness så summe sammen og give et overblik over (nedenstående er blot et udsnit)

Jeg er selv mere end almindelig dårlig til at få besvaret spørgsmålene. Det skyldes tildels, at spørgeskemaerne ikke virker på Android (men det skulle virke på Apples produkter) og derfor bliver mine svar også lidt entydige. Jeg sidder som regel foran en computer, når jeg svarer og generel travlhed på arbejdet gør, at det som regel kun er når jeg har fri, at jeg har tid til at svare.

Men jeg kan da alligevel se nogle lidt sjove og lidt overraskende ting. Umiddelbart ville jeg feks tro, at jeg generelt var gladere om onsdagen end feks om mandagen men det er altså ikke tilfældet. Og så har jeg åbenbart været så sur på Copenhagen Dining Weeks bestillingssystem da jeg bookede, at det er kommet ind som et særskilt (og ikke så lykkeligt) punkt

Man kan melde sig til her og det er gratis

2 kommentarer:

  1. Spændende på den måde at bidrage til et forskningsprojekt. Jeg er selv glad for den dansk udviklede app Way of Life. Den er super simpel og ikke tidskrævende. Jeg kan godt lide ideen om selv at sætte parametre op, som man gerne vil måle på fx satte jeg i en periode en op, der hed 'har du rost nogen i dag?' Det fik mig til at rose mere, og det bliver man altså glad af :-)

    SvarSlet
  2. Meget spændende! Har tjekket op på Way of life (og Android pendanter) og skriver om det snarest muligt

    SvarSlet