tirsdag den 7. februar 2012

Slut med email-stress

Jeg hører ind i mellem, at folk ikke vil have en smartphone fordi de ikke har lyst til at skulle have adgang til deres mailbox uafbrudt. Det argument kan jeg sagtens følge. Men jeg synes på den anden side at ulempen ved ikke at have en smartphone og have adgang til bla sin mailbox uafbrudt må være en hel del større end at have adgang. Det med hvor ofte man skal tjekke sin mail og hvor ofte den skal synkronisere bestemmer man jo selv.

Jeg brokkede mig i sommer til en kollega over, at jeg syntes, det var svært at holde rigtig fri, når jeg hele tiden kunne tjekke mail. Kollega fortalte mig, at hun havde sat sin telefon op til ikke at synkronisere, når hun holdt fri. Åh. Kan man virkelig det? spurgte jeg.

Men det er faktisk ret enkelt.

På Android telefoner går man ind i Indstillinger -> synkronisering -> den email konto man vil ændre synkroniseringsindstillinger på. Man kan vælge helt at fjerne fluebenet i synkronisering af emails mens man er på ferie men man kan også (hvis man nu er typen der ved, at man i slutningen af sin ferie vil glemme at gå ind og lave flueben igen) gå ind i Opdater plan og indstille hvilke dage og i hvilke tidsrum der skal synkroniseres mail. Man kan sågar også vælge at der kun skal synkroniseres manuelt.

Ulempen ved at slå synkronisering fra (og i virkeligheden også årsagen til, at jeg ikke gjorde det i sommer) er, at det kræver en enorm selvbeherskelse for den nysgerrige. For stor for mit vedkommende åbenbart.

(Lover i øvrigt at der også kommer en demonstration af, hvordan man gør det på iPhone)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar