mandag den 20. februar 2012

Det nye Wordfeud?

Jeg lærte Scrabble at kende hos vores pensionerede naboer i sommerhuset og jeg har brugt mange regnvejrssommerdage på at spille Scrabble (eller Rommy) med Sigurd, Vera og Valborg (yes, det hed de). Og så var Scrabble væk for mig i utroligt mange år, før det så pludselig tager hele verden med storm i form af Wordfeud til smartphones. Hvem havde nu set det komme?

Og hold da op hvor kunne man måske blive et rigt menneske, hvis man kunne forudse hvad den næste spil success ville blive! I modsætning til Angry Birds var der rigtig mange kvinder der blev grebet af Wordfeud pga det sociale element + at man ikke føler, at spillet er 100% fordummende.



Hvis jeg umiddelbart skulle komme med et bud på et spil der allerede eksisterer og som kunne få en stor fremtid som smartphone dille, så er det det kinesiske spil, Mahjong. Det er ikke fordi man bliver særlig klog af at spille Mahjong Solitaire men man skal alligevel tænke sig lidt om.

Spillet gå ud på, at en hel masse brikker et stablet i et bestemt mønster og så kan man fjerne dem parvis. Man kan kun fjerne de brikker der ligger øverst og yderst. Så der er altså noget omkring hvad man gør først.

Hvis man kan finde ud af at tilføje en lidt mere social del, så tror jeg, man godt kan have sig en succes.

Spillet findes gratis til Android her og til Apple her

6 kommentarer:

  1. Problemet er at brikkerne er for forbandet små, så det kan være lidt svært at se de forskellige tegn på brikkerne (sagde hun og afslørede at hun allerede har spillet MEGET mahjong, på PC'eren)

    SvarSlet
  2. Den findes i multiplayer, ved dog ikke til mobile enheder.
    *Men ja, de pokkers brikker er så små ;)

    SvarSlet
  3. Jeg skal ikke have Mahjong på min telefon, for det er pokkers vanedannende! Det er RIGELIGT, at jeg er kommet til at hente Bubble Shoot. Hello, touchfingre! (Det nye musearm?)

    SvarSlet
  4. Og her gik jeg og troede, at jeg var den eneste i hele verden der havde en svaghed for Mahjong! :-)

    Men jeg synes da ikke det er galt med brikstørrelserne?

    SvarSlet
  5. Hvor er jeg som Cecilie glad for du skrev om Mahjong her. Jeg her nemlig næsten lige hentet det til min tlf og min kæreste forstår slet ikke min facination af spillet.
    Glad for jeg ikke er alene om denne svaghed!

    SvarSlet
  6. Ja vi er i hvert fald 5 :-)

    SvarSlet