onsdag den 8. februar 2012

Gamlingsapps

Jeg er helt stolt af min far for tiden. Jeg gav ham en Kindle i julegave og var meget i tvivl om, hvorvidt det skulle være en 3G eller en WiFi. Når man sådan propper ny teknik ned over hovedet på andre kan man jo godt have sine tvivl om, hvorvidt de vil komme til at bruge det, så jeg syntes 3G'eren var for dyr (hvis det nu aldrig blev en succes). På den anden side har mine forældre aldrig haft WiFi derhjemme og jeg tvivlede på, at min far ville kunne finde ud af at opsøge WiFi ude i byen.
Ikke min far
Men der kom WiFi derhjemme og på en rejse opsøgte min far helt selv en café med WiFi og hentede helt selv en bog fra Amazon. Så bliver man jo stolt! (og som han siger, så er Kindlen jo smart! Den kan jo nærmest være i en inderlomme!)

Nu skal vi lige have min mor ind i det 21'ende århundrede også! Hun overtager en iPhone (selvom vi testede lidt rundt med nogle telefoner og hun faktisk bedst kunne lide en SonyEricsson Xperia Pro fordi der var fuldt tastatur men hun må file sine negle ned så hun kan bruge en touch skærm til at skrive på!), og det skal gerne være sådan, at hun næsten øjeblikkeligt kan se fidusen ved sådan en smartphone (ellers er den jo bare dum og tung at slæbe rundt på)


Jeg har overvejet frem og tilbage hvordan man gør overgangen til en smartphone så let som mulig for en ikke-helt-ung dame der aldrig i sit liv har været særlig techy, og jeg tror vejen frem er at have installeret nogle apps på forhånd når hun får den.

De apps jeg tror, hun vil bruge og som kan gøre, at hun gider bruge telefonen er:

  • Endomondo: Hun går med en skridttæller, men det er jo helt unødvendigt med Endomondo.
  • Google: Selvfølgelig! 
  • E-tilbudsavis: Hvem går ikke op i tilbud? Og her har man alle tilbudsaviser ved hånden, også når man er ude at handle
  • HeyTell: Min mor har (uagtet at hun virkelig er ikke-techy) været en af de første i sin omgangskreds der lærte at sms' og har derfor lært alle det. Og hun sms'er som en teenager. Hun bliver ustoppelig når hun lærer HeyTell at kende
  • My Data Manager: Som ny og uprøvet på det der smartphones marked kan man godt være angst for, hvor meget data man bruger og hvor meget det kommer til at koste. Det kan man følge med i med denne app
  • Wordfeud: Jeg kan ikke se, hvorfor min mor ikke også skulle blive grebet af det samme som resten af verden er
  • TvTid app: Det er egentlig ikke fordi min mor ser meget fjernsyn men derfor kan det jo være meget rart at vide hvad man ikke skal se
  • TDC til TDC: Giver ikke så meget mening, hvis man ikke har TDC men har man det, kan man se alle de af ens kontakter der også har TDC og som man kan ringe gratis til

2 kommentarer:

  1. Tusind tak for gode Aps, jeg har nu tvtid, den er genial, tak!

    SvarSlet
  2. Det var så lidt. Glad for at du kunne bruge tipset

    SvarSlet