tirsdag den 14. august 2012

Sikker kørsel og tale

I mit tidligere job var der ret meget kørsel og ret mange telefonmøder mens man kørte. Den slags kan godt gå rigtig galt. Selvom jeg altid brugte headset, skulle der ikke meget til før telefonen lå på gulvet og der skulle alligevel lidt opmærksomhed til for at ringe til de rigtige osv.

Jeg har modtaget Parrot Minikit+ til test, og den trådløse model af telefonsnak-i-bil fungerer en hel del bedre end det, jeg tidligere har praktiseret.


Til Parrot Minikit medfølger en lader med USB der kan sættes i det medfølgende cigarettænderstik, og ved hjælp af en elastik fastgører man højtaler kit'et til solskærmen. Minikit'et connectes til telefonen med Bluetooth, hvilket går meget hurtigt og nemt. I det hele taget går installationen utrolig hurtigt og nemt

Jeg ved ikke, om jeg mumler meget eller taler meget utydeligt, men i hvert fald kan jeg ikke få stemmestyringsfunktionen til at virke (det er også muligt, at det hænger sammen med, at min telefon ret hurtigt går på telefonsvarer, så man skal virkelig være hurtig). Det skulle dog være sådan, at man ved hjælp af nogle magiske ord kan acceptere et kald, afvise et kald, foretage kald osv osv.

For os der mumler er det dog ikke noget større problem. Der sidder nemlig en knap på Parrot Minikit'et som man bare trykker på når telefonen ringer, og så er der kontakt. Og selvom det måske ikke virker helt så smooth som stemmestyring, så er det helt sikkert en forbedring i forhold til at rode rundt efter telefonen og skulle skæve til den for at tjekke, at man nu rammer den rigtige tast.

Hvis man vil ringe op, drejer man på knappen, til man finder ordbog, og så drejer man sig igennem ordbogen og får tastet sin kontakt op. Man oplyses om funktioner og kontakter af en stemme i Parrot Minikit'et så man hele tiden kan holde øjnene på vejen.

Jeg har ikke tidligere investeret i et håndfrit telefonsæt til bilen, selvom jeg som sagt tidligere har kørt meget i bil. Jeg har simpelthen ikke syntes, at jeg havde behov. Jeg kan dog helt klart godt se det fornuftige i at bruge et håndfrit sæt som Parrot Minikit, da det absolut sparer nogle kig væk fra vejen. Jeg havde troet, at det ville tage længere tid at vænne sig til og lære at bruge det, men et par dage, så er man helt med på den.

Man kan få Parrot Minikit+ ned til 575 kr her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar