onsdag den 8. august 2012

Eventyret om musen, fuglen og medisterpølsen

Jeg har været på ferie og jo bla været lidt rundt i Tyskland. Ud over Bayern var vi også i Baden-Würtemberg, og jeg må altså sige, at de har nogle topblærede slotte i Tyskland! (Herunder feks Burg Hohenzoller der ligger alene på en bjergtop 855 m over havets overflade og som kan ses i miles omkreds)
Når man bor i Danmark kan man godt få en fornemmelse af, at det meste af verden (der ikke er by) er landbruiseret. Men sådan er det jo ikke. I Tyskland er der masser af store, sorte, uhyggelige skove. Lige sådan nogle skove der får en til at tænke på eventyr hvor man kan blive ædt af ulve og på fortryllede ravne og den slags.

Jeg anede det ikke, men alle brødrene Grimms eventyr ligger faktisk på nettet, frit tilgængeligt, på dansk og lige til at læse. Man finder dem her. Der er en hel del af dem jeg aldrig har hørt om men der er til gengæld også andre jeg for længst havde glemt som je kom i tanker om, da jeg læste listen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar