tirsdag den 28. august 2012

iPad magasiner

Jeg blev så glad da jeg opdagede, at man kunne købe dansk Elle som iPad magasin (min kæreste er nemlig meget glad for Auto Bild på iPad'en, hvor de altså laver nogle lækre tricks på den elektroniske version). Det var altså lige indtil jeg så prisen. 48 kr for et elektronisk magasin, hvilket er 2 kr rabat i forhold til den trykte version. Og hvis man tror, at man får en form for rabat på tidligere magasiner, så kan man tro om igen. Det koster nøjagtigt det samme.



Jeg er helt med på, at forlagene gerne vil have penge for deres magasiner. De har jo altså en forretning at drive. Jeg er også helt med på, at det muligvis er dyrere at lave et iPad magasin end et trykt magasin (selvom man slipper for distributionsdelen). Men problemet er, at hvis man vælger at læse sit magasin på iPad'en, så er der intet som helst til hinder for, at man så køber et fransk Vogue eller Elle UK (som kun koster 30 kr) i stedet for det dyre danske blad.

Det undrer mig, at dansk Elle ikke har luret alternativerne af og afstemt deres priser dermed.

Lidt mere spændende end prisen på Elles elektroniske version er, at nogle danske, kvindelige bloggere har slået talenterne sammen og nu i dag udgiver et magasin til iPad'en. Sejt! Det er folk der har blogget længe, og hvor nogle har særligt talent for at skrive, nogle for at fotografere og andre for lay out. Det får vi andre nu fornøjelse af i form af det her nye magasin. Jeg kan bare sige, at jeg glæder mig til at se det!

Info om, hvordan man modtager blogger-magasinet følger

2 kommentarer:

  1. De danske medier er langt bagefter mht elektroniske medier. Ved at Illustreret også er til I-tingene, men på A-enheder er der færre pt.

    Der er lidt på Zinio, heldigvis, men personligt har jeg allerede efterspurgt det for over 10 år siden, så håber at de ikke fortsætter i samme tempo (mon dog).

    Personligt vil jeg hellere have et elektronisk abb, end papir - gider ganske enkelt ikke have en samling der fylder og samler støv, ikke er søgbar - eller smide dem ud når de er læst ;)

    (og ja, ved godt at mange helst vil have papir, men man må vel drømme)... og med E-bøger og tablets, så kommer der måske noget - med tiden.

    SvarSlet
  2. Jeg kunne ikke være mere enig. Det giver ingen mening at magasiner til ipad skal koste så meget, når der ikke er udgifter til tryk, papir og levering. Derfor blev jeg også vildt glad, da jeg fandt endnu et gratis initiativ fra Liv&Stil.

    Det er lige kommet et nyt nummer på gaden. Man kan få det gratis her
    www.liv-stil.com

    SvarSlet