mandag den 18. juni 2012

Sodavandsmaskine

Min kæreste og jeg er blevet helt 80'er-agtige over weekenden. Vi har investeret i en Sodastream maskine. Meget retro - men de har opdateret designet, så den faktisk ser rimelig nutidig ud. Jeg kan godt lide, at flasken hænger frit. Det ser pænt ud. Det er dog lidt bøvlet med alt det der tyngdekraft og at man tit har våde fingre, når man skal skrue flasken fast i maskinen, men det går.

vs.

Vi fik vores maskine for 349 kr, hvilket jeg egentlig synes var ret rørende (det var inklusiv en flaske og en gaspatron). Men jeg tror, de kører iPod/iTunes tricket og henter pengene hjem på smagskoncentraterne. Det må de såmænd også gerne for min skyld. Jeg regner dog med at teste om man ikke lige så godt kan bruge forskellige salgs saftevand eller evt lave sine egne koncentrater. (feks af danske jordbær, nu hvor det alligevel er sæson)

3 kommentarer:

  1. Glem koncentraterne.

    Lidt citron saft + sukker

    når det skal gå stærkt, og

    Hjemmelavet rabarbersaft når det skal være sublimt.

    SvarSlet
  2. Tak. Jeg tænker om man ikke også kan lave en lidt frisk ingefærsodavand?

    SvarSlet
    Svar
    1. God ide! Man må kunne lave en ingefærdsirup ved at koge små stykker af ingefærd i sukkerlage?

      Slet