onsdag den 6. juni 2012

Pollenallergi

Tidligere på året var jeg i Rom og efter at have gået i en gade med forfærdelig mange træer (det lyder værre end det var - det var faktisk ret smukt) fik jeg en forskrækkelig snue. Min næse løb så meget, at jeg måtte gå (løbe nærmere) ind i en butik og bede om noget at pudse næse i. Det var - regner jeg med - et ultraakut og kortvarigt anfald af pollenallergi. Da jeg forlod gaden med de mange træer forsvandt alle tegn på snue og pollenallergi nemlig.

Det er jo ikke alle der kan nøjes med at få allergi en enkelt dag i en enkelt gade. For mange er foråret og sommeren nogle ret hæslige perioder, fordi der er så meget pollen i luften

Heldigvis findes der apps til at varsle om pollental både til Apple og Android. På Apple versionen kan du få pollenvarsler og føre en form for dagbog over din allergi plus at du kan læse mere om allergi.




App'en er gratis og kan hentes her

Når der på pollenvarslingsappsne kun er målinger fra København og Viborg, så skyldes det, at det er de to steder i Danmark man laver målingerne. Så selvom det kunne være rart, hvis målingerne var lidt mere lokale, så kan det altså ikke lade sig gøre

Der er ikke så meget udenomssnak på Androidversionen af en pollenvarslingsapp. Den viser helt enkelt bare pollenmålingerne i København og Viborg. Lige som app'en til Apple er den også gratis og kan hentes her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar