tirsdag den 18. september 2012

Nybegynder instagrammer

OK, jeg har besluttet mig for, at jeg skal kunne finde ud af det der Instagram. Første skridt var at opdage, at man kan få Instagram til Android og at opdage, at jeg allerede havde en konto (med to fotos. Den hedder i øvrigt cecilieih, og I må gerne kigge med). Jeg uploadede straks endnu et foto af noget lyseblåt slik:



Og så var det faktisk, at det begyndte at blive lidt kedeligt. For hvad skal man med et stort, socialt fotonetværk med 100 mio brugere, hvis man ikke lige kan finde nogle fotos der ser spændende ud eller kender nogen man gider følge? Jeg kan godt se mig selv uploade rigtig mange fotos af mad, men feks er der knap 90.000 fotos med #macaron. Vil jeg synes, at samtlige 90.000 macarons-fotos er lige spændende? Sandsynligvis ikke.

Som min veninde siger om Twitter så havde det nok været meget lettere at blive fan, hvis man nu var helt vild med Lady Gaga og slugte ALT, hvad hun kunne finde på at tweete om. Men hvis man bare sårn lidt random kobler sig på noget Economist og Lonely Planet, så får man dels alt for mange tweets og de er som regel ikke særligt interessante.



Jeg synes selv, jeg er rimelig meget med på det med blogs. Det startede for utroligt længe siden da nogle af mine veninder havde mødt en pige fra parallelklassen i gymnasiet i byen og hun senere havde beskrevet det på sin blog. Det var før Facebook og LinkedIn, så det var næsten kun virksomheder og hardcore nørder der postede noget på internettet, så det var helt vildt, at de var nævnt derude i internettet.

Jeg begyndte at følge hende fra gymnasiets blog og så nogle af dem, hun linkede til. Og så skrev jeg selv og læste med hos nogle af dem der kommenterede hos mig og langsomt formede denne her læseliste sig så. Jeg læser blogs ca en gang om dagen, og så har de bloggere jeg følger som regel fået nosset sig sammen til at skrive mindst et indlæg. Så jeg er underholdt.

Faktisk har det nok taget et par år at opbygge min bloglæseliste. Man finder ikke lige nogen der kan levere varen HVER dag (kudos til de blogs jeg læser) over night.  I ved, hvor jeg vil hen med dette: som uprøvet instagrammer er man nødt til at være tålmodig.

Hvis du ikke allerede har Instagram så kan du hente det her til Android og her til Apple


Ingen kommentarer:

Send en kommentar