torsdag den 6. september 2012

Gammel nok til P1

For mange år siden da jeg boede alene i en lille lejlighed på Østerbro hørte jeg rigtig meget P3. Primært fordi jeg ikke havde noget fjernsyn. Det var ikke fordi jeg ikke gad P3 mere da jeg fik fjernsyn. Det var bare som om der ikke var plads til både P3 og fjernsyn i mit liv, og så røg P3 altså på porten.

Senere er jeg kommet til at køre en del i bil, og så er det jo oplagt at høre radio. Jeg tænkte straks på min gamle ven, P3, men det var som om vi ikke rigtig kunne finde hinanden igen. Det var som om jeg var blevet voksen og P3 ikke rigtig var. De fleste andre kanaler var endnu mere fjollede og overgearede end P3 og de kanaler, der faktisk var voksne spillede ikke nok musik. Så jeg lavede bare min egen musik til at høre i bilen


Forleden var radioen i bilen ved en fejl havnet på P1, og jeg ved jo nærmest ikke, hvor P1 har været hele mit liv (det skulle da lige være på 90.8 MHz, hvor jeg tilsyneladende ikke er kommet). Det var bare så GODT! Jeg har hørt om, at der på egyptisk tv for første gang har været en kvindelig værtinde iklædt tørklæde, jeg har hørt om London Mining på Grønland der tilsyneladende vil importere tusindvis af kinesiske minearbejdere og jeg har hørt, at nogle franske realitystjerner nu lønnes for at deltage i realityshows (mod produktionsselskabernes gode vilje)

Umiddelbart kan det måske godt virke lidt tørt, men når man sidder for sig selv i en bil med sin radio, så  kan man altså godt blive grebet! Og jeg var bare så glad for, at P1 var der og havde ventet på, at jeg blev gammel nok til P1 i stedet for at forsøge at imødekomme mig ved at være totalt teenage-agtig (som alle de andre kanaler)

Man kan høre P1 på 90.8 MHz (hvis man bor i Københavnsområdet) og hente mange af P1s programmer som podcasts her. Desuden kan man høre de fleste relativt nye programmer her (hvis man nu feks var nødt til at forlade et program fordi man skulle ind på kontoret til noget møde)

2 kommentarer:

  1. præcis :-) elsker også P1 som jeg er vokset op med at min mor lyttede til og altid jakjakjakkkede om at jeg burde lytte til fordi man lærte så meget... phhyyyyyjajaja mor. Men altså - da jeg ramte 35 ramte min finger også P1 knappen i bilen og nu er jeg hooked :-)

    SvarSlet
  2. Men jeg tænker på, om P1 ændrer på ens tolerance for andre mindre seriøse programmer. Jeg plejer at synes, det er sjovt at se Dagens Mand. I lørdags ville jeg se det igen men jeg kunne ikke. Det var for pinligt. I går forsøgte jeg at se Kongerne af Rømø og det var bare for kedeligt.

    Men det er jo ikke nogen stor ulykke, hvis man falder over noget underholdning og tidsfordriv der har mere og bedre indhold

    SvarSlet