tirsdag den 11. september 2012

Vagtkatten Eddie (eller: Pas på dit hjem)

Mine forældre er sådan nogle pensionist-typer der på mærkelige tidspunkter udenfor ferier og sæson tager ud at rejse. Det betyder, at huset og Eddie skal være alene hjemme, og at min søster og jeg skal komme forbi ind i mellem for at se til huset og fodre Eddie (Eddie har sin egen dør ind til huset som kan åbnes ved hjælp af den lille klods Eddie har hængende om halsen). Det her er Eddie:


Tag ikke fejl! Selvom Eddie er en stor, stærk kat på 8 år og 10 kg, så er den altså ikke ligefrem nogen vagtkat! Eddie er en utrolig flink kat, men jeg tror, det er de færreste indbrudstyve der bliver rigtig forskrækkede over, at en vamset, orange kat gnider sig op af benet på dem. Eller hopper op på skødet af dem og vil aes. 

Det strejfer mig ind i mellem når jeg tager alene ud og fodrer Eddie, om der monstro har været indbrud og om røverne kunne tænkes stadig at være i huset. Det er ikke verdens fedeste scenarie at forestille sig, så jeg har foreslået mine forældre at supplere vagtkatten Eddie med en eller anden form for alarm

TDC har en alarm med rumsensorer, kontaktsensorer (så den registrerer om det vindue eller den dør det er fastsat på åbnes). Ud over, at den larmer ad helvede til bliver de mennesker der registreret på alarmen  ringet op om, at alarmen er gået. Desuden er der et kamera med alarmen som man kan tilgå via internettet og se, om der virkelig er indbrud eller om det nu er Eddie der pludselig er kommet ind i et af de rum, hvor den ikke må være.

Ingen tvivl om, at Eddie er sødere end en alarm, men når det drejer sig om, hvem man helst vil have til at passe på sit hjem, så er det nok ikke lige Eddie.

Det er ikke specielt billigt at have en alarm fra TDC. Den koster 999 kr i anskaffelse og 149 kr pr måned (de første 3 måneder er dog gratis). På den anden side skal det holdes op mod risikoen for, at mine forældre, min søster eller jeg pludselig kommer hjem til huset og overrasker nogle indbrudstyve. I det lys er det måske ikke nogen høj pris at betale

Læs mere om TDC's alarm her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar