onsdag den 21. marts 2012

Helligdage, årstider, sommertid/vintertid og den slags

Jeg er en gang kommet meget for sent til et tog til Italien hvor jeg skulle besøge min italienske veninde. Jeg var ellers helt atypisk i virkelig god tid og super velforberedt på alle eventualiteter. Lige bortset fra det der med, at hele verden havde skiftet fra vintertidstidsregning til sommertid.

Det var i påsken og i Frankrig (så det med at misse et tog til Italien var ikke helt så dramatisk som det kunne lyde, men det betød alligevel en 3-4 timers forsinkelse) så jeg havde ikke lige været opmærksom på vintertid/sommertidsskift. Jeg undrede mig bare meget på stationen over, at de kun viste tog der kørte meget senere end hvad man kunne forvente (ca en time senere)

Den slags gør jeg så aldrig igen!

Både pga den lidt kedelige oplevelse men også fordi jeg har opdaget Kalender 365. Det er ikke fordi det er revolutionerende, det de har gang i på Kalender 365, men til gengæld er det ret praktisk. Kalenderen viser nyttige ting som årskalendre så langt frem som til 2017 (så man kan tjekke helligdage og se, hvilken dag man har fødselsdag så langt ude i fremtiden),  verdensur, hvornår man skifter mellem vintertid og sommertid, en mulighed for at beregne hvor længe der er mellem to datoer og en masse andet

Datoer og kalendre er måske ikke det mest sexede der findes i hele verden, men det er på en måde lidt svært at komme udenom, og derfor kan det også være meget rart med et site der holder styr på alle den slags ting.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar