mandag den 29. oktober 2012

Lige lovlig mange reklamer på Facebook?

Synes du også, at antallet af reklamer på Facebook er eskaleret? Det synes jeg, men jeg mener på den anden side ikke, at der er overraskende. Facebook skal jo (især efter de er blevet børsintroduceret til en skyhøj pris) gerne tjene nogle penge hjem til investorerne.

Men det er jo en svær balancegang, for hvis nu alle brugere bliver trætte af Facebook, så er der jo ikke så meget at sælge ud af.

Jeg bliver træt af Facebook når der pludselig dukker et opslag op på min wall som jeg intet kender til fordi det er et foreslået opslag. Nåeh, altså ikke noget klamt reklameværk men noget som jeg har særlig interesse for?!

Når man søger på "suggested posts" finder man en hel del Facebookbrugere der er trætte af dem, men der er desværre ingen løsninger på problemet. Der er ikke et flueben man skal hakke af for at undgå at få dem. Det eneste man kan gøre er at fjerne dem enkeltvist.

2 kommentarer:

  1. Heldigvis findes der addons der kan fjerne en del fb spam. Fx folks deltagelse i konkurrencer, afstemninger, mm.
    Bruger det selv på pc, desværre ikke på mobilen.

    SvarSlet
  2. Jeg blev bare lidt overrasket over det der FB drevne spam fordi jeg selv havde lukket for det brugerdrevne (og var meget glad ved det)

    SvarSlet