tirsdag den 1. maj 2012

Maksimal tandlægeskræk

Jeg skal til tandlægen på torsdag og i Tandlægeforeningens test af tandlægeskræk scorer jeg 25 points ud af 25 mulige. Nice. Men i det mindste er jeg da ikke så tandlægeskræk, at jeg end ikke kan læse om tandlægeskræk.

Jeg har blandt min familie nøje udvalgt min søster til at følge mig til tandlægen til at stille kritiske spørgsmål, til at komme med snappy replies (feks til hvis tandplejeren spørger, om man har haft nogle ubehagelige oplevelser hos tandlægen siden man tuder en time over at skulle have taget et røntgenfoto. Ja, hvad tror du, søster lagkage? At man ikke har oplevet andet en "nul huller" og så pludselig bliver ramt af tandlægeskræk?*) og til at holde mig i hånden. Måske pinligt når man er voksen og den slags men det kan jeg ikke tage mig af.

Heldigvis har jeg fundet et ret godt site om tandlægeskræk, omend jeg synes deres logo er rimelig idiotisk:
Her kan man læse om de mange forskellige typer tandlægeskræk der findes og sågar downloade 15 minutters blend out sounds hvis ens skræk meget handler om at blive boret og lyden af boret.

Når jeg skal til tandlægen på torsdag vil jeg - ud over min søster - medbringe en liste over de ting der gør mig bange og utryg (der var hjælp at hente til at identificere, hvad de ting var på Dental Fear Central) og tale med tandlægen om det. Desuden vil jeg lave en playlist med den mest beroligende musik jeg kan finde. Jeg er ikke helt sikker på, om jeg foretrækker at være isoleret bag nogle høretelefoner der holder al lyd ude eller jeg gerne vil have lidt kontakt til omverdenen så jeg medbringer også 2-3 sæt høretelefoner.

*Når jeg er ved at gå helt i stykker af tandlægeskræk er det med snappy replies og kritiske spørgsmål ikke lige min stærkeste side

1 kommentar: