fredag den 27. maj 2011

Web og natur

Jeg er med alderen blevet sådan en der sætter sig ind i ting når man skal nogen steder hen, og derfor pludselig ved ALT om skinker når jeg skal til Madrid og en hel del om Uffizierne når jeg skal til Firenze. Men det samme gør sig åbenbart også gældende med det ganske danske land.

Således syntes jeg det var alletiders, at Naturstyrelsen havde lavet nogle foldere med info og vandreture, da jeg var på landet i weekenden. Man kunne finde dem i hard copy rundt omkring i de seværdige områder, så det var sådan set bare at rage til sig og slå sig løs i læseriet.

Hvis man pludselig igen en dag skulle få lyst til at tage ud i naturen og se sig lidt omkring, så er der hjælpe at hente hos Naturstyrelsen, da man faktisk kan downloade de her vandretursfoldere på deres hjemmeside. Det fungerer.



Naturstyrelsen har også noget de kalder Ud i naturen-kortet, hvilket umiddelbart ser dødsmart ud da man tilsyneladende kan finde vandre-, cykel-, løbe- og mountainbikeruter i hele Danmark. Problemet er bare, at det ikke rigtig virker. Det er ikke helt let nok at søge ind på de ting man er interesseret i, og når man endelig finder frem til noget, så er informationen om lige den rute man er interesseret i ikke specielt overvældende (bortset fra, at det er koblet sammen med rejseplanen.dk, hvilket selvfølgelig er smart nok men måske ikke lige det man havde brug for) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar