tirsdag den 24. maj 2011

TDC Play

Før i tiden hørte jeg meget radio og fandt inspiration til ny musik på denne måde (i de helt gamle dage sad jeg med en helt dødparat finger på optageknappen på kasettebåndoptageren) men jeg synes ret hurtig, at jeg blev for gammel til at høre på de fleste radioværter og jeg gik over til bare at hente musikken på nettet. Det var naturligvis før, det blev besluttet, at det var forbudt at hente gratis musik via peer-to-peer services som  Napster og Kazaa. Da jeg fik min første iPod og opdagede iTunes blev jeg 100% lovlig og har købt al min musik og benytter mig naturligvis ikke af tricks til at hente gratis musik fra YouTube

Nå, men TDC har simpelthen lavet noget, der er endnu smartere end ovenstående. Det bliver naturligvis kritiseret fra alle mulige leder og kanter og kunne også sagtens gøres bedre. Der er dog to altoverskyggende fordele ved TDC Play: 1. Det er lovligt og 2. Det er gratis.

Det er simpelthen fuldstændig 100% gratis (hvis man har TDC) at streame alle de tusindmillionermilliarder musiknumre som TDC har liggende ind på sin telefon eller sin computer.

Jeg holder meget af musik, men det er ikke al musik jeg gider betale for eller behøver have liggende og fylde op i evig tid. Jeg kan feks godt lide det østrigske bidrag til årets melodi grand prix og vil gerne høre den ind i mellem. Men ligefrem at betale penge for den gider jeg ikke (heller ikke selvom det kun er 8-10 kr) og så ligger TDC Play jo lige til højrebenet.

Hvis man har en smartphone (og som sagt er TDC kunde) downloader man blot TDC Play app'en, modtager en kode som man taster ind, og så er man kørende. (Men der er faktisk flere måder hvorpå man kan få adgang til TDC Play - også hvis man ikke lige har en smartphone)

Gennemgang af, hvordan man laver favoritter og playlists i Play (selvom der refereres til Android uafbrudt gælder det altså også for iPhone):



Man behøver ikke engang lave sine egne playlists men kan genbruge nogle af dem andre har lavet. Feks playlists til løbeturen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar