tirsdag den 15. januar 2013

Fremtiden

BBC har lavet en net lille oversigt over, hvad der kommer til at ske i fremtiden (og med hvor stor sandsynlighed). Nu er fremtiden jo noget usandsynlig lumsk noget at spå om. Men umiddelbart når jeg ser på BBC's oversigt tænker jeg, at fremtiden bliver MEGET vildere end vi alle sammen (inkl BBC & co) kan forestille os, og jeg tror, der sker meget mere indenfor sundhed og på infrastruktur/transport end BBC angiver.

Jeg kan også godt undre mig lidt over, at der ikke er mere omkring fremtidens energiformer. Bruger vi stadig fossile brændstoffer om 50-100 år? Og kommer vi ikke opfinde ting der redder naturen?

Der er ingen tvivl om, at Kina er en supermagt og at de sandsynligvis bliver stærkere, men det er altid farligt at forlænge den slags med brædder og tro, at fordi et land er i vækst nu så vil det også være det om 100 år. Det samme med Facebook. Eksisterer Facebook overhovedet om 5 år, når de forskellige cloudløsninger (hvor mange jo automatisk uploader data til clouden fra vores forskellige devices) kan blive vores sociale profil på nettet?

Se BBC's indlæg her




1 kommentar: