mandag den 14. januar 2013

De gode historier

Jeg tror, at hvis man er typen, der læser blogs, så er man lidt typen der gerne vil læse med over skulderen på folk der skriver dagbog (men det er ikke det samme som, at man nogen sinde kunne finde på at læse i andre menneskers hemmelige, private dagbøger. FY! Folk der har skrevet dagbog ved, hvor stor en krænkelse den slags er) eller typen der holder af at følge med i hverdagsdramaerne. Eller måske er man typen der er nysgerrig efter at vide, hvad der sker inde i hovedet på folk der er helt anderledes end en selv.

For mig er det nok historierne og de anderledes mennesker.

Danskeren Lea Thau laver fantastisk radio om mennesker der har en historie at fortælle. Jeg opdagede hendes podcasts (har egentlig aldrig rigtig fattet det med pod casts, men nu gav det pludselig mening for mig) her i weekenden og havde helt svært ved at gå i seng fordi jeg bare ville høre mere.



Hvem har feks nogensinde tænkt over amerikansk "Court TV", hvor almindelige mennesker kan få lov til at fremstille deres sager for en domstol? I pod castet "And Justice for All" får man et indblik i, hvordan den slags foregår. Fantastisk og tankevækkende!

Lyt med her eller på iTunes, hvor de også er gratis

Ingen kommentarer:

Send en kommentar