mandag den 26. august 2013

Hvordan er været i din by?

Jeg har været omkring vejr-apps på min telefon og nogle har været bedre end andre. Min yndlings-vejr-app lige for tiden er YR, som jeg blev tipset om af min svigermor. Den er norsk og derfor staver de tingene lidt anderledes end man selv ville have gjort. Eksempelvis vejret. Det staver de været. Men  det er til at finde ud af.



En fordel ved YR er, at man på app-forsiden kan have vejret i flere forskellige byer (jeg vil feks gerne være orienteret om vejret i Nice, Berlin, Barcelona, Marrakech, New York og Tokyo lige nu og her), og så kan man gå ind på de enkelte byer, hvis man vil se en mere detaljeret oversigt over vejret i løbet af de næste par dage

Noget lidt spøjst som man finder ud af, når man har adgang til det store verdensomspændende internet og smartphone apps er, at de forskellige vejr-programmer altså ikke alle er lige gode til at forudsige vejret. Det er muligt at finde apps, der fortæller dig, at solen skinner og det er 14 grader hvor du er, mens du kan se ud ad vinduet på den silende regn og mærke 3 grader.

Men YR rammer rigtig temmelig tit. Oftere end mange andre i hvert fald.

Yr app'en er gratis og findes til iOS her og Android her


Ingen kommentarer:

Send en kommentar