onsdag den 1. maj 2013

Printstagram

Jeg er den lykkelige ejer af et Polaroid kamera - som jeg dog bruger alt for sjældent. Dels er det lidt bøvlet at slæbe med og dels er det altså bedst til portrætter (fordi formatet er ret småt og fordi billedkvaliteten ikke den allerbedste - men så har det jo andre kvaliteter, det kamera!)

Hvad jeg altid (ALTID) har med mig, er min telefon. Den er jo nærmest en forlængelse af min arm. Heller ikke her er jeg supertilfreds med billedkvaliteten, men jeg tager alligevel ret så mange fotos med min telefon. Det er alt fra ting jeg skal huske (hvorfor huske prisen på noget i hovedet, når man kan tage et foto af prisskiltet?) over pudsige/pæne/sjove ting til de helt almindelige turistfotos.

Nogle af telefonfotografierne lægger jeg på Instagram og så har jeg dem naturligvis samlet her.


Men jeg ved fra gamle dage og fra mit Polaroid kamera, at der altså er noget andet ved at have et rigtig, fysisk billede i hånden.

Det er de klar over, folkene fra Prinstagram. Og de har oven i købet gjort det hele ret let (i hvert fald hvis du er hoppet med på Instagram-bølgen). Jeg kan faktisk bare kun sige: Kæft det' smart!

Der er en hel del forskellige varianter af prints at vælge imellem. Man kan få fotos enkeltvis eller som små bøger eller som plakater osv osv. Priserne ligge på fra 10 USD for en Tiny Book til indrammede prints til 60 USD


Fra Printstagram vælger man, hvilken type print man gerne vil købe, og så logger man på sin Instagram konto og får vupti-vupti adgang til alle sine Instagram fotos. Og så er det ellers bare at vælge de bedste ud. Når man er færdig med at vælge og redigere, fungerer det som en helt almindelig web shop. Eneste lidt irri ting ved konceptet er, at man skal betale 12 USD for forsendelse til Europa.

Men ellers er det godt nok smart.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar