torsdag den 21. marts 2013

Update på lydbøger i iTunes

Jeg plejer at være den flinke datter og hjælpe mine forældre med at putte deres lydbøger ind i iTunes, så de kan høre bøgerne på deres iPods. Og det plejer at være en krig at få det til at fungere. (Men lydbøger er der jo den kompleksitet, at det ikke er helt ligegyldigt i hvilken rækkefølge lydfilerne optræder)

Jeg har tidligere lavet en lækker 21(!!!) punkts liste over, hvordan man gør og ja! tidligere har Apple og iTunes bare ikke været lydbøgernes ven! Men det ser ud til, at de begynder at vifte med det hvide flag nu. Det er i hvert fald blevet væsentlig lettere på den nyeste version af iTunes
  1. Man starter med at suse alle lydfilerne ind på computeren: åben lydbogen i Stifinderen, kopier alle filer og paste dem ind i en mappe under iTunes mappen (jeg er faktisk ikke sikker på, at det er nødvendigt men det gjorde jeg) som man så kalder det bogen hedder
  2. Dernæst skal man sørge for, at man har "Musik" vinduet åbent i iTunes.
  3. Fra "Filer" i iTunes vælger man "Føj mappe til bibliotek" og vælger så den mappe man lagde lydbogen i
  4. Herefter kopierer man alle lydbogsfilerne i iTunes over i en spilleliste som man opkalder efter lydbogen
Og det er sådan set bare det. Lidt lettere end at gå gennem 21 træge trin, hvor man skulle ind i hver enkelt lydfil og navngive dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar