onsdag den 20. marts 2013

Sofakartoffel

Nå, men så er jeg så blevet sådan en sofakartoffel der har Home Trio fra TDC. Jeg har altid syntes, at fjernsyn på fjernsynet var lidt gammeldags og sårn...sofakartoffel-agtigt for de sofakartoffel-agtige typer som jeg ikke hørte til. For at se selvsamme serier osv på computeren, det er naturligvis en helt anden sag end at smide sig foran fjerneren og bare tage til takke med, hvad fjernsynskanalerne synes de vil servere for en.

Samtidig er jeg jo blevet forvent på mine andre skærme med, at jeg bare lige frit kan skifte skærm. Feks har hentet en jeg Istanbul guide fra Lonely Planet som jeg i stuen læser på min iPad og i sengen læser på min Kindle (for jeg kan åbenbart ikke flytte iPad'en), og da jeg i søndags kom alt for tidligt til en aftale, kunne jeg jo lige læse videre på min telefon ude i byen.

Den slags var jeg afskåret fra på fjerneren. Indtil nu. Nu kan jeg simpelthen optage ting i stuen og et par dage senere kan jeg starte med at se min optagelse i køkkenet og se slutningen i soveværelset, hvis det er det jeg vil. Altså! Det ér sgu smart.

Hvis jeg bliver træt af det, fjernsynskanalerne synes de skal servere for mig (og jeg har set alle mine optagelser), så kan jeg fortsætte mit sofakartoffelliv med at se film og serier som TDC giver mig adgang til. Fra sofaen/sengen/køkkenet. Både gratis (ældre) film og serie og nye som man så skal leje. Men som vi sofakartofler foretrækker det, så behøver vi ikke flytte os fra sofaen for at leje film. Det er bare et par klik på fjernbetjeningen, så er der videoaften!



Det billigste tv fra TDC koster 419 kr om måneden (det er langt fra gratis at være en sofakartoffel), men man får så også bredbånd og telefoni med. Og gratis musik som man også kan tage med på sin smartphone. Heldigvis kan man nu få mobil i stedet for fastnet. (Jeg kan virkelig ikke se det smarte i fastnet telefoni, men efter min oplevelse med TV, kan jeg jo ikke udelukke at jeg pludselig ser fastnettelefoni-lyset og bliver fan)

TDC TV kan købes her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar