torsdag den 4. juli 2013

Overraskende god discount tablet

Mine forældre er der, hvor de stadig kun har to typer skærme (ok, to en halv. Min mor har også en smartphone med en lille bitte skærm som hun ikke rigtig kan finde ud af at bruge endnu): fjernsynsskærm og en computerskærm. Det præger også deres internetforbrug. Det er sådan noget der sker, når man har tændt computeren og den er startet. Internetforbruget er altså ikke rigtigt integreret i deres verden.

Min far har dog talt om, at han skulle have en tablet, og i anledning af hans fødselsdag blev tabletejerskabet til virkelighed i form af en ret så billig 7'' Denver Tac-70051 tablet*. 600 kr kostede den, så det var ikke ligefrem en herregård (eller en iPad). Jeg tænkte, at han så kunne øve sig lidt på den, hvis det viste sig, at der var et behov for en tablet, så kan han senere selv investere i en dyrere model

Med sine 7'' er skærmen ikke specielt stor, men man kan sige, at det har den fordel, at man let kan holde den i én hånd uden at komme til at fingerere på touchskærmen med sine holde-fingre, og 7'' er faktisk fint til let internet surf. Iconerne er lidt større end de er på feks en iPad (nok fordi skærmen ikke er så skarp som en iPad skærm) men det gør egentlig bare, at det er lidt lettere at overskue de forskellige iconer.

De fysiske knapper på tabletten (tænd/sluk og justering af lyden) sidder på siden af tabletten. Nederst i venstre hjørne af skærmen finder man knapperne til at komme tilbage, til at vende tilbage til dashboardet og til at åbne endnu en fane når man surfer. Meget enkelt.


Man kan sagtens finde ting at kritisere ved Denver tablettet. Feks har batteriet ikke super lang holdbarhed, den er ikke super hurtig og den fysiske udførelse har et lidt discount-agtigt præg. Men igen: Den kostede 600 kr. Og set i det lys synes jeg, men får virkeligt overraskende meget tablet for pengene. Den fungerer jo helt som den skal

En iPad mini kan fås for fra 2600 kr og den er selvfølgelig lækrere i udførelsen og er generelt bedre. Men om den er mere end 4 gange så god som discount tabletten ved jeg ikke. Hvis man er i tvivl om det med tablets lige er noget for en eller man ønsker at udstyre sine små børn med en tablet, synes jeg en Denver Tac-70051 er et overraskende godt bud.

Denver Tac-70051 kan købes i flere større supermarkeder og i Wupti

*Som familiens geek påhviler det mig (synes jeg) at udstyre resten af familien med skærme (så de fleste nu har en smartphone, en e-book reader og en tablet)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar