onsdag den 3. juli 2013

Endnu en bogstreaming-tjeneste

Så så endnu en bogstreaming-tjeneste dagens lys. Det er Onfone-stifteren, Morten Strunge, der står bag. Modsat Storytel så er Mofibo en tjeneste der sender e-bøger (som du altså selv skal læse) til dine Apple skærme. Mofibo findes nemlig i første omgang kun til iOS. Til gengæld er prisen for Mofibo den samme som for Storytel, nemlig 99 kr om måneden (du får dog den første måned gratis hos Mofibo)


Som jeg tidligere har skrevet, så er jeg ikke lydbogstypen, men jeg læser mange e-bøger (primært på min Kindle - bortset fra en overgang da e-reolen havde et stort udvalg som jeg læste på iPad) og jeg har linet en hel læseliste op for årets sommerferie. Derfor er det lidt irriterende at finde en del af dem på Mofibo (og altså gratis, hvis jeg kan nå at læse dem indenfor den næste måned). På den anden side vidner det også om, at der er et ok udvalg der falder i min smag.

Dog tror jeg, at det for begge tjenester gælder, at det ikke er her man skal søge efter nobelprisvindere. Det er nok mere populære-bøger-man-tit-kan-købe-i-supermarkeder-typer bøger man finder her, men det er der jo heller intet galt i

Det kræver en dataforbindelse at hente bøgerne gennem Mofibo og lige som med Storytel kan man gemme sine bøger offline så man feks kan læse dem på ferien i udlandet uden det koster en bondegård i roaming udgifter.



Mofibo app'en ser ud til at fungere rigtig fint (har dog kun prøvet den på iPad) og jeg kan generelt godt lide konceptet med at man kan streame bøger til sine skærme (og så er det jo en smagssag om man foretrækker lydbøger eller læsebøger). Men jeg synes prisen for begge tjenester er høj. For at være med på bog-streaming-bølgen skal man smide knap 1200 kr om året. Det får man immervæk nogle bøger for, og så ejer man dem jo faktisk selv (downsiden er så, at man selv skal lagre bøgerne)

Du kan melde dig til hos Mofibo her og få første måned gratis.

1 kommentar:

  1. Som forfatter med et par ebøger på Mofibo har jeg endnu til gode at få en forklaring på, dels hvem de har lavet honoreringsaftalen med, dels hvad jeg egentlig får for mine bøger, når nogen streamer dem.

    vh kenneth krabat

    SvarSlet